Alla inlägg under mars 2009

Av Samuel - 4 mars 2009 14:47

Wow läste just ditt mail från Mike! Vilken toppenkritik! Du har verkligen kommit till nästa nivå som ståuppare. Från nervös rookie till riktig komiker!

Att du får så bra mottagande lyfter även min ganska jobbiga dag och gör den lite ljusare!

Ta nu och vässa pennan och skriv lite nytt material. Tryck ihop det med det bästa från förra framträdandet och knäck dem ännu hårdare den 14 april!




(Bildbevis på att jag känner en kändis =P)

Av Samuel - 4 mars 2009 14:36

Ja då ska jag hålla mej ifrån benträning i 3 veckor då. Vila vila vila. Sen får vi hoppas att jag kan börja träna dem lite lätt igen.


Så i och med detta får jag lägga om mitt träningsschema något.


Dag 1.


Bröst och armar


Bröstpress med hantlar

Bänkpress

Flyes

Bicepscurl med stång

Scottscurls

Tricepsdrag med rep

Dips


Dag 2


Rygg och axlar


Chins

Sittande Rodd

Latsdrag

Rygglyft (på matta så benen ej kopplas in)

Axelpress

Frivändningar



Dag 3


45 minuter boxning

Situps

Benlyft

Magmaskin

Av Samuel - 2 mars 2009 22:15

Eftersom det är 4 (eller 5e) dagen jag har ont i hamstrings efter torsdagens lätta marklyft har jag verkligen börjat söka information om idrottskador. Svaret låg och lurade i en av mina äldsta böcker i bokyllan. Jag hade delvis misstänkt detta svar men har även lutat åt att jag varit kort i hamstrings eller haft en mindre brist i tekniken (trots att tränare sagt motsatsen). Detta då jag aldrig känt direkt obehag i muskeln trots alla repetativa sparktekniker på thaiboxingsträningar.


Fredric Delavier konstaterar i "Styrketräning- en anatomisk guide" att bristningar i hamstrings är relativt vanliga men inte desstå mindre smärtsamma. Det är nämligen så att på den här muskelgruppen bildas det ofta ärrvävnad efter skada inträffat - vilket ger upphov till smärtsam friktion och begränsar träningen. Dessutom kan den stela ärrvävnaden brista vid större ansträgningar.


Han konstaterar vidare att att "vid lättare belastning fungerar raka marklyft som en stark stretchövning för hamstrings. Detta till skillnad från tyngre belastning då belastningen istället hamnar på gluteus maximus (stjärten) då bäkenet rätas ut.


Detta förklarar till 100% varför jag hade mycket mindre smärta vid 3-4 sets marklyft med 70 kilo på stången med mattias - jämnfört med 2 sets med 25 kilos belastning (vilket jag använde i torsdags vid teknikträning).


Av Samuel - 1 mars 2009 22:20

Sett lite filmer och ovanligt mycket serier den senaste tiden.


+++ Listan


Män som hatar kvinnor


Läst bok ett och två. Nu sett filmen. Den var 2:30 minuter men den kändes absolut inte lång. Grym action. Hård och skön film! Rekommenderas!


Slumdog Millionaire


Såg filmen med Emma övertygad om att det var en romatisk komedi (ja jag vet...dumt). Visade sej vara ett romantiskt drama. Jäkligt snygga miljöer. Smart historia, cool musik (indiskt med draaag). Go see it!


Californication


Jag kommer sakna dej Hank Moody, dina oneliners kommer leva för evigt.


---listan


Battlestar Galatica


Varför händer ingenting? Sen serien kom tillbaka efter strejken i hollywood har typ inget hänt på 4-5 avsnitt. Alla går mest runt, är deppade, är bittra, blir arga och melakoliska. Förvirrande serie, för många intriger, för lite action. Definitivt inte ok.


Folk som snor min hamburgare på macdonalds


Närmsta jag kommit till slagsmål på ett bra tag. Över en 10 kronors burgare.. Nånsorts humor i det.





Presentation

Omröstning

Vad tränar du helst?
 Styrketräning (generell)
 Bodybuilding
 Traditionell Kampsport
 MMA (mixed martial arts)
 Vanlig boxning, thai eller kickboxing
 Spinning
 Kettlebells
 Crossfit
 Friidrott
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Golf
 Löpning
 Snabba promenader eller stavgång
 Simmning
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards