Alla inlägg under mars 2009

Av Samuel - 31 mars 2009 20:58

Jaha så ibland får man en pungspark av verkligheten. Detta var en sån dag.

Vi har de sista 4 dagarna jobbat stenhårt med att packa 16 stora lådor med ägodelar och städat ur vår fina lägenhet I Täby. Allt i jakt på den stora dagen (läs:Imorgon) då vi skulle flyttta till Söder.


Nu blev det inte så, istället ringde killen som skulle hyra ut och berättar att det blivit strul. Uthyrningen blev inte godkänd. Så helt plötsligt står vi med redan hyrd flyttbil och Emma har tagit ledigt hela veckan för att kunna inreda. Sen kommer detta magplask. Usch va jobbigt det kändes. Riktigt, riktigt illa.


Så nu är det att sitta på blocket igen. Uppdatera och ringa och sen ringa lite mer. Det känns verkligen inte som vi förtjänat detta men vad göra? Det är bara bita sig i tungan och köra vidare. Här är en bild på vår garderob.



Av Samuel - 29 mars 2009 22:04

Söndag: 15 958 steg (inkluderar löpning)

Måndag:17 867

Tisdag:18 133

Onsdag:17 727

Torsdag:15 640

Fredag:21 474 (inkluderar löpning)

Lördag:(ingen aning)

Söndag:16 341


Måndag:16 445

Tisdag:14 085

Onsdag:18 739

Torsdag:21 190

Fredag:20 390

Lördag:19 196

Söndag:17 531


Måndag:14 570

Tisdag:22 428

Onsdag:15 321

Torsdag:

Fredag:

Lördag:

Söndag:

Av Samuel - 27 mars 2009 14:48

Efter en resa som inkluderade 11 000 steb ute i blåsten sitter jag nu och hackar tänder. *Brrrr* Förstår inte vart våren tagit vägen. Helt plötsligt låter klimathotet med sina +2-6 grader varmt som nånting bra... Dessutom.. "Stockholm kan bli som dagens Venedig" skriver Metro... Det är ju ganska najs. I sådana fall ska jag ta mej ett sjökort och min SL remsa och bara paddla runt..Men då måste det vara varmare än idag!!


Dags för en varmdusch =) 

Av Samuel - 25 mars 2009 08:40

Ah vilka minnen som kommer tillbaka. Här snackar vi thaiboxing i Uppsala. De som visas i klippet är Bodil som ska gå en stor match och MANNEN i egen hög person. Perry, vars namn även har gett namn till klubben Perrys Gym!


SVt's klipp: http://svtplay.se/v/1491285/mot_uppsalas_hopp_i_thaiboxning


Så därför måste jag dela med mej av några Perrys klassiska repliker jag minns (vilket blev ganska många då jag tränade där dagligen.)


* "Om du inte kan sparka den där sparken om två månader kan lika gärna byta sport" (Perrys till min kompis Niklas som försöker lära sig en rundspark).


* "Jaha då får ni träna er själva då. Ni vet ju hur man tränar" (Perrys innan han går ut från träningslokalen för att värma en micropizza)


* "Jaha det kanske inte blir bättre än såhär? Kanske lika bra att ta självmord. Hänga sig kanske wips är man borta! Vad tror ni?" (perrys kommenterar något okänt till klassen medans han leder gemensamma stretchen)


* Nej vad säger du samuel var bättre förr? När man kunde ta hand om personer på ett annat sätt än nu. Mindre mjäkigt" (Perrys kommenterar en respektlös person som springer och svarar i telefonen mitt i passet. Vad som hände förr framgår inte riktigt)


* "Ja ta nu in hur man sparkar en rundspark? Vem har rätt teknik? Ta in den rätta tekniken. Kom ihåg den". (Perry under graderingen då personer får visa sparktekniker. Riktigt vilken som är rätt teknik och vilken som är fel av de som visas får åhörarna lista ut själv)


**OBS: Jag minns inte ordagrant allt som sades men det var så jag minns det!


Sammantaget är Perrys en man bland män! Trots att vissa av citaten är lite speciella är han en jäkligt bra tränare! Jag saknar verkligen den klubben. Trots att andra klubbar kanske har mer drag i dem så är det något speciellt med Perrys gym. Man visste att fick man nångång en komplimang så var den verkligen menad. De flesta som tränade där var verkligen dedikerade och rakt igenom trevliga människor. De som tränat där ett tag var slitvargar av sällan skådat slag som inte gnällde utan gav allt i en sport som är väldigt svår att nå framgångar i!

I miss it!





Av Samuel - 24 mars 2009 10:52

Idag var jag till en mycket trevlig sjukgymnast här i Täby. Egentligen var det en snabbtid på ca 20 minuter men hon var vänlig nog att stanna och svara på alla frågor jag hade så det tod nog längre tid. Jag fick fram en del bra saker av besöket.


* Har en skada i supraspinatus och bicepssenan. Detta ger smärtan när jag lyfter armen.


* Rehabtiden beräknas preliminärt till 6-8 veckor om jag sköter mej med övningarna. Tidsplanen kan dock ändras beroende på hur skadan läker.


* Jag ska köra 6-8 övningar dagligen med ett dragband. Ska ta voltaren dagligen. Värma det skadade partiet med värmekudde.


Så det är väl bara att köra igång. Är ganska mör i axeln just nu efter att vi "provocerat" den så mycket under besöket. Fast det är i alla fall skönt att veta att skadan inte verkar vara permanent.

Av Samuel - 22 mars 2009 16:50

I väntan på att axlen ska bli bättre måste jag sysselsätta mej med något så jag har smygstartat med dieten.


Eftersom vi snart flyttar och ar ganska fullt upp är jag inte petnoga med kalorierna ännu. Men jag skriver matdagbok och försöker sikta på 2000 kcal/dag.


Vad jag ska göra dessa dagar innan flytten är följande:


Gå eller springa minst 15000 steg per dag.


Sen ska jag inte äta de onyttigaste sakerna som jag har lätt att sätta i mej. "våga vara lite hungrig"


Min nuvarande vikt: 85.2 kilo.


Steg


Söndag: 15 958 steg (inkluderar löpning)

Måndag:17 867

Tisdag:18 133

Onsdag:17 727

Torsdag:15 640

Fredag:21 474 (inkluderar löpning)

Lördag:

Söndag:

Av Samuel - 20 mars 2009 19:55

Enligt standarmodellen för kcal behov.


85 kilo. 186 cm. 28 år.


Bas 1975 kcal

Med lätt aktivitet (stillasittande arbete) 2370 kcal


För att långsamt minska i vikt. sänk intaget 300-500 kcal.


Ca 1900 kcal per dag. Stor mängd protein.


*köp matvåg

*Kolla stegräknare.

notering klar.



Av Samuel - 18 mars 2009 11:46

Kommentaren sades av Erika Johansson och även om jag vet svaret. (Dom gör andra roliga, fantastiska saker) så känns det inte riktigt som jag har kommit fram till det varken emotionellt eller praktiskt.


Jag har nu vilat helt från styrketräning sen i torsdags och innan dess körde jag på halvfart i en vecka. Sen ska jag fortsätta att vila minst till Söndag. Eventuellt mer.

Andledningen är såklart skador, dessa irriterande saker som uppstår i axlar och ben på mej. Jag börjar till och med bli trött på att höra mej själv gnälla om det (för tro mej jag är gnällig) men det är bara för att det blir så frustrerande. Det är frustrerande att det gör ont i axeln när jag ska bära saker eller när jag borstar tänderna eller vrider ur en handduk. Jag tror inte i min vildaste fantasi att det är något allvarligt eller en permanent skada men det som irriterar mej är att jag avikker från planen.


Ja just det planen. Planen att allt skulle gå som smort fram till sommaren. Att stången med mirakelvikter fullständigt skulle flyga upp och mina muskler skulle vara rippade och snygga på stranden. Den noga genomtänka, smarta, genialiska planen.


Ja planen måste nu omarbetas rejält. Jag återkommer när den nya, grymma planen är klar. Tills dess ett stort lass kärlek till min flickvän som orkar stå ut med mitt gnäll och antar att jag får ge detsamma till mattias. Min "pojkvän" som får stå för mirakellyften medan jag vilar.

Presentation

Omröstning

Vad tränar du helst?
 Styrketräning (generell)
 Bodybuilding
 Traditionell Kampsport
 MMA (mixed martial arts)
 Vanlig boxning, thai eller kickboxing
 Spinning
 Kettlebells
 Crossfit
 Friidrott
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Golf
 Löpning
 Snabba promenader eller stavgång
 Simmning
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards