Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Samuel - 22 januari 2009 21:28

Tog mej tillslut iväg till stockholm kickboxing och jag blev glatt överraskad! Lokalerna var mycket mer fräscha än jag trodde och personalen var trevlig och hjälpsam.


Jag och min kompis (som kör mma) hoppade in i fortsättningsgruppen och hade ett riktigt kul pass. Var en bra, lite annorlunda tränare som blandade svenska och engelska. Passet var rejält svettigt med mycket kombinationer. Var ovan vid "luftsparkandet" som var i början men resten kändes tryggt.

Ska definitivt skaffa mig ett 10 ggrs kort där när jag får pengar. :) Kommer nog ha blåmärken på skenbenen i morgon men det var det värt. Jag vet att min polare kommer ha det värre :P

Av Samuel - 22 januari 2009 10:19

Vet inte om det är särskilt coolt att vara intresserad av politik längre men jag tycker det är fascinerande. Ja inte svensk politik då. Den är jäkligt tråkig, trög och lite som mellanmjölk. Däremot internationella kriser, israel-palestina, amerikanska presidentvalet med mera. Sånt gillar jag.


Såg filmen "W" om George Bush liv i regi av Oliver Stone. Helt underbar i min mening. Fast den är ganska vinklad är den riktigt humoristisk och i slutändan gillade jag Mr Bush mer än tidigare. Hans eviga kamp mot sin far (fd presidentens) åsikter om att han inte duger till. Hans tro på att det goda alltid segrar i slutändan om man bara spränger och bombar lite.


Nu ska jag snart ta och se "JFK", även den regisserad av Stone. Har ganska stora förväntningar.


Har förresten snart sett alla klipp från cermonin där Obama blev president. Hans tal inför nästan en miljon människor var riktigt mäktigt. Har försökt följa hans kampanj så gott jag kunnat. Dagen när jag fick veta att an vann valet var jag riktigt riktigt lycklig. Sen kan folk säga att han inte kommer kunna förändra så mycket som han säger. Men ärligt talat är jag lite trött på cyniker och realister. Har varit en cyniker själv länge och det gjorde i alla fall inte mitt liv särskilt mycket gott. Bättre att våga tro på en förändring och försöka än att bara stå på sidan och säga "I told you it would not work".


Dags för lite kaffe och film. Sen kickboxning med lh på Stockholm kickboxing.




Presentation

Omröstning

Vad tränar du helst?
 Styrketräning (generell)
 Bodybuilding
 Traditionell Kampsport
 MMA (mixed martial arts)
 Vanlig boxning, thai eller kickboxing
 Spinning
 Kettlebells
 Crossfit
 Friidrott
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Golf
 Löpning
 Snabba promenader eller stavgång
 Simmning
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards