Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Samuel - 29 januari 2009 23:39

Har bara varit jobb oc träning de sista dagarna. Jag har inte haft tid att skriva mycket. Hade hoppats på fler kommentarer i mina poster om motivation. Var ganska nöjd med dem. Men men, man kan inte få allt.


Har tränat några gånger på stockholm kickboxing nu och jag gillar verkligen stället. Bra lokaler bra folk och smart och effektiv träning. Synd bara att priset är så pass högt. 1900 kr för en termin. Alltså nästan 500 kr i månaden. I klass med sats och balance gym. Fast å andra sidan har de mycket träningstillfällen och jag känner mej motiverad.

Det sista halvåret har jag bara tränat utspridda pass med olika kampsorter. Lite boxing, lite thaiboxing och lite annat. Känner själv att jag inte alls utvecklats under den tiden. Kanske kan stockholm kickboxing hjälpa mej att bli bättre.


Har försökt få in progressivitet i stryrketräningen. Samtidigt vill jag inte att den ska vara för "pappersbaserad" och förutbestämd. I alla fall vårt schema (än så länge ar sett ut så här.


Period 1: 12-15 reps. 3 set

period 2: 10 reps 3 set

period 3: 8 reps 3 set.

persiod 4: (om en vecka) 6 reps 4 set.


2-3 övningar per muskelgrupp. Satsat på att höja vikterna allt eftersom. När vi når ned till 6 reps - 4 set och har kört det en vecka eller två kommer vi börja om i planeringen. Alltså tillbaka till period 1 (men förhoppningsvis med tyngre vikter).


Emma hade kört ett pass runningclub och on tipsade om löpning "i grupp". Verkar askul. Måste försöka få in ett pass jag med. Hon börjar ju springa om mej konditionsmässigt..


Ja det var väl allt om träningen. Puss och god natt.


Presentation

Omröstning

Vad tränar du helst?
 Styrketräning (generell)
 Bodybuilding
 Traditionell Kampsport
 MMA (mixed martial arts)
 Vanlig boxning, thai eller kickboxing
 Spinning
 Kettlebells
 Crossfit
 Friidrott
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Golf
 Löpning
 Snabba promenader eller stavgång
 Simmning
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards